Hoe database maken?


Hoe database maken? Wij zochten het voor je uit:

Het opbouwen van een Gegevensbestand in MS Access

Stap 1 Open MS Acces. Een vak wil naar voren komen en uw opties geven. Kies het keuzerondje naast “Blank Access Database”. Klik op “OK”.

Stap 2 Bewaar uw gegevensbestand. Een archiefvak zal verschijnen en u vragen naar een archiefnaam. Verzeker u ervan dat u uw gegevensbestand bewaart op de plaats waar u dat wilt, zoals “My Documents”.

Stap 3 Type in uw archiefnaam, en klik “Create”. U zult nu uw gegevensbestand venster open zien binnen het Access programma.

Het creeren van een tabel binnen uw Access Gegevensbestand

Stap 1 Creeer een tabel voor uw gegevens. De makkelijkste manier is om “Create Table in Design View” te kiezen. U kunt dit zien binnen in uw gegevensbestand venster. Dubbelklik op deze keus om het te openen

Stap 2 Bepaal de velden die u nodig heeft voor uw gegevens. Denk na over de informatie die u nodig heeft in uw gegevensbestand. Creeert u een verzendlijst? Dan zal het eerste veld wat u moet omschrijven “Name” zijn. Type “Name”onder de veldnaam kolom.

Stap 3 Tab naar de Data Type kolom. De meeste gegevens die u gaat invoeren zal tekst zijn. Dat zal de standaardinstelling zijn wat zult zien. Als dat zo is, en u wilt het niet veranderen, tab door naar de Description kolom. Type een beschrijving van het veld zoals “Customer’s name”.

Stap 4 Druk weer op de tabtoets om terug te gaan naar de Field Name kolom. Type de naam van het volgende veld wat u nodig heeft. Als u een verzendlijst maakt, dan zal het volgende veld wat u nodig heeft “Street Address” zijn. Tab door en ga door met het creeren van uw tabel op dezelfde manier totdat alle velden die u nodig heeft gevuld zijn. Als u een verzendlijst maakt zullen de mogelijke velden zijn: Name, Street Address, City, State en Zip Code. U kunt ook velden willen toevoegen zoals “Phone Number”

Stap 5 Kies een primaire sleutel voor uw tabel. Dit is voor de zoekfunctie van het programma. Dit kan een klantnummer of een klantnaam zijn. Het is in het algemeen het eerste veld in de tabel. Klik op “Customer Name” in de veld-naam-kolom. U zult een een pijl aan de linkerkant van de rij zien. Kijk naar de werkbalk aan de bovenkant van het scherm. Zoek een ikoon of een gele toets. Klik op die afbeelding. U heeft net uw “Customer Name” als uw primaire sleutel gemaakt.

Stap 6 Bewaar uw tabel. Uw tabel zal u automatisch vragen om te bewaren als u het gaat sluiten. Klik op de “X” aan de rechterbovenkant van uw tabel. Als u gevraagd wordt of u de tabel wilt bewaren, zeg dan “Yes”. Een vak zal verschijnen en u vragen uw tabel een naam te geven. Geef uw tabel een naam en klik op “OK”.

Het toevoegen van gegevens in uw Access Gegevensbestand

Stap 1 Open uw tabel en voeg de gegevens in.U zult nu weer terug zijn op uw hoofd Access scherm waar u uw gegevensbestand venster open zult zien.
U zult uw tabel in dit venster genoteerd zien op naam. U kunt nu beginnen met het invoeren van gegevens. Om uw tabel te openen, dubbelkilkt u op zijn ikoon.

Stap 2 Voer uw gegevens in. Te starten bij “Customer Name”, begin met het invoeren van gegevens van uw huidige verzendlijst. Na de invoering in elke kolom, tabt u door totdat u alle informatie van deze persoon heeft ingevuld. Als u elke rij voltooid heeft, zal automatisch een andere rij toegevoegd worden, onder de geselecteerde rij.

Stap 3 Beeindig het werk, en sluit het programma. Om het werk te beeindigen in de tabel, klik op de “X’ aan de rechterkant van de tabel. Het zal automatisch bewaren. Om het gegevensbestand venster te sluiten, klik op “X” aan de rechterkant van het gegevensbestand venster. Om het programma te sluiten klik “X”aan de rechterbovenkant van het scherrm. Uw gegevensbestand is klaar. U kunt meer gegevens toevoegen wanneer het maar nodig is. U kunt ook terug gaan naar ontwerpweergave en meer velden toevoegen als dat nodig is.



Plaats een reactie