Hoe een database maken?


Hoe een database maken? Wij zochten het voor je uit:

Een database in MS access bouwen.

Stap 1: Start MS Access op. Een venster met meerdere opties komt te voorschijn. Selecteer de knop naast “Lege Access Database” en klik op “Ok”.

Stap 2: Sla je database op. Een bestand venster komt te voorschijn en vraagt een bestandsnaam te kiezen. Zorg ervoor dat je je database opslaat in de map waar jij het wilt, zoals “Mijn Documenten”.

Stap 3: Typ je bestandsnaam en klik op “Creeeren”. Je ziet nu het venster van jouw database geopend is in de Access applicatie.

Een tabel aanmaken in jouw Access database.

Stap 1: Maak een tabel aan voor jouw data. De makkelijkste manier is om de keuze “Maak een Tabel in Ontwerp Zicht” te kiezen. Je ziet deze optie in jouw database venster. Klik twee keer op deze optie om te bevestigen.

Stap 2: Bepaal welke velden je nodig hebt voor je data. Denk aan de informatie die je database gaat stoppen. Ben je van plan een mailinglijst te maken? Dan is het eerste veld dat je moet definiëren “Naam”. Typ “Naam” in op de kolom genaamd veldnaam.

Stap 3. Druk Tab om naar de Data Type kolom te gaan. De meeste data die je invoert zal tekst zijn. Als het goed is, is dat de standaard optie die je ziet. Indien dit het geval is en je dit niet wilt wijzigen, druk dan nogmaals op Tab om over te schakelen naar de Beschrijving kolom. Typ een beschrijving van het veld, zoals bijvoorbeeld “Naam klant”.

Stap 4: Druk opnieuw op de Tab toets om terug te gaan naar de Veld naam kolom. Typ de naam van het volgende veld dat je gaat gebruiken. Als je een mailinglijst aan het maken bent, dan is het volgende veld dat nodig is “Straatnaam”. Druk op Tab en ga op deze manier verder met het maken van je tabel totdat alle velden die nodig zijn aangemaakt zijn. Als je een mailinglijst aan het maken bent, dan zijn mogelijke velden “Naam, Straatnaam, Plaats, Provincie en Postcode”. Je kunt er ook voor kiezen om velden als “Telefoonnummer” toe te voegen.

Stap 5: Kies een primaire sleutel voor je tabel. Dit is de zoekfunctie van het programma. Dit kan een klantnummer zijn of de naam van een klant. Het is meestal de eerste veld in de tabel. Klik op “Naam van klant” in het Veld Naam kolom. Als het goed is, zie je nu een pijl aan de linker kant van de rij. Kijk naar de werkbalk aan de bovenkant van je scherm. Zoek naar een icoon van een gele sleutel en druk op dat icoon. Je hebt zojuist “Naam van klant” jouw primaire sleutel gemaakt.

Stap 6: Sla je tabel op. Als je probeert je tabel af te sluiten, zal deze automatisch vragen of je deze wilt opslaan. Klik op de “X” in de rechter bovenhoek van je tabel. Wanneer je gevraagd wordt of je je tabel wilt opslaan, druk dan “Ja”. Een venster komt te voorschijn om je tabel een naam te geven. Geef je tabel een naam en druk op “Ok”.

Data toevoegen aan je Access Database.

Stap 1: Open je tabel en voer data in. Je bent nu weer terug in het hoofdscherm van Access waar je je database venster open ziet. Je ziet nu jouw tabel in dit scherm aangegeven met je naam. Nu kun je beginnen met het invoeren van data. Om je tabel te openen, klik twee maal op het icoon.

Stap 2: Voer je data in. Beginnend bij “Naam van Klant”, start met het invoeren van data uit je huidige mailinglijst. Nadat je de gehele kolom hebt ingevoerd, druk op Tab totdat je alle informatie voor de persoon hebt toegevoegd. Als je de gehele rij hebt ingevoerd, komt er automatisch een nieuwe rij onder de geselecteerde rij te voorschijn.

Stap 3: Voltooi je werk en sluit het programma. Om te stoppen met werken in je tabel, druk op de “X” aan de rechter zijde van je tabel. Het zal automatisch je tabel opslaan. Om het database venster te sluiten, druk op de “X” aan de rechter zijde van het database venster. Je kunt meer data aan je tabel toevoegen wanneer nodig. Je kunt ook terug gaan naar ontwerp zicht en meer velden toevoegen indien nodig.



Plaats een reactie