Wat te doen tegen vreetbuien?


Wat te doen tegen vreetbuien? Wij zochten het voor je uit:

Tip 1. Geef jezelf de toelating om te eten wat je wil. Indien je problemen hebt met braspartijen of compulsief teveel eten, ben je deze voedingswaren al aan het eten, maar voeg je alleen maar schuldgevoel aan de calorie├źn toe. Dit veroorzaakt negatieve gevoelens, die dan weer voor een cyclus van compulsief teveel eten en braspartijen zorgen. Door jezelf de toelating te geven om te eten wat je wilt, stop je de cyclus van teveel eten en onderdruk je de negatieve gedachten veroorzaakt door het teveel eten.

Tip 2. Ontwikkel positieve gedachten die je kan gebruiken voor het in bedwang houden van je emoties. Probeer te trainen, met een vriend te praten, aan yoga te doen, een instrument te bespelen of eender wat ook maar helpt om je emoties op een positieve manier in bedwang te houden.

Tip 3. Verwerk je emoties in plaats van ze vol met eten te stoppen. Mensen die compulsief teveel eten doen dit vaak om pijnlijke emoties die ze niet aankunnen weg te werken. Eet problemen zijn symptomen van problemen die dieper zitten, ze zijn niet het probleem zelf. Genees de pijn dat dit gedrag veroorzaakt, en je zal niet langer de neiging hebben voor braspartijen of compulsief teveel eten.

Tip 4. Concentreer je gedachten op andere onderwerpen dan alleen maar voedsel. We geven kracht aan dingen waar we aan denken, dus als je denkt over gezonder te eten, ben je nog steeds bezig met je gedachten te verzadigen met over eten te denken. In plaats hiervan, denk over dingen die je blij maken of waar je je goed bij voelt.

Tip 5. Geef jezelf een periode om af te koelen. Wanneer je de neiging voelt voor een braspartij of compulsief teveel eten, zeg dan tegen jezelf dat je 15 minuten gaat wachten. Tijdens die periode van 15 minuten, gebruik je de positieve gedachtegang die je ontwikkeld hebt om je emoties in bedwang te houden. Aan het einde van de 15 minuten, als je nog steeds voelt dat je een braspartij wilt of compulsief teveel wilt eten, eet dan zonder schuldgevoel.



Plaats een reactie