Hoe je word documenten standaard opslaan als .doc in Word 2007?


Standaard worden je documenten in Word 2007 opgeslagen als .docx-bestand. Het probleem hiermee is dat als iemand met een oudere Word (bijvoorbeeld 2003, XP, enzovoort) jouw documenten wil openen, dan gaat dit niet. Dit probleempje is op te lossen door je documenten op te slaan als .doc-bestand. Standaard gebeurt dit helaas niet. Gelukkig kan je dit wel instellen dat al je documenten standaard opgeslagen worden als .doc-bestand.

Om dit in te stellen, klik je in Word 2007 bovenaan op de grote Office-knop. Klik dan in het venster dat verschijnt, op “Opties voor Word”. In het nieuwe venster dat zich opent, klik je links op “Opslaan”. Zoals je zal zien, verandert de rechterkant van het venster. Daar kan je nu naast “Bestanden opslaan in deze indeling” kiezen voor “Word 97-2003 document (*.doc)”. Vanaf nu zullen alle bestanden automatisch opgeslagen worden als .doc-bestand en dus is het mogelijk om ze te openen in oudere versies van Word (zoals Word 2003, Word 2000, enzovoort).



Plaats een reactie