Hoe train je je buikspieren thuis?



Hoe train je je buikspieren thuis? Wij zochten het voor je uit:

Tip 1. Verlies 0.5 kilo iedere week tot je het gewenste resultaat bereikt. Spijtig genoeg merk je het verlies van lichaamsvet niet op. Als jij je abdominale spieren wilt zien moet je al je lichaamsvet kwijt raken. Voor iedere 0.5 kilo dat je wilt kwijtraken, moet je een extra 3500 calorieën meer verbranden dan je eet. Dus begin stilletjes en verbrand 500 calorieën meer dan je eet per dag – aan het einde van de 7 dagen zal je 0.5kilo ongewenst vet verloren hebben.

Tip 2. Doe minimaal 1 uur aerobic oefeningen per dag in je optimale vet verbrandende zone en liefst op een nuchtere maag, indien mogelijk. De optimale zone heeft iets te maken met het hart ritme tijdens de oefening en dit is de beste manier om opgeslagen lichaamsvet kwijt te raken. Om dit te berekenen gebruik je deze formule: gebaseerd op hoe fit jij bent, train aan 60 tot 80 % van je maximale hart ritme (220 – je leeftijd). Je hart ritme aan een constant ritme houden dwingt je lichaam om uit 2 bronnen energie te halen: glycogeen (omgezette en opgeslagen koolhydraten) en opgeslagen lichaamsvet.
Als het voor jouw mogelijk is om dit als eerste taak ’s ochtends op een lege maag te doen, zal je een grotere kans hebben om enkel energie uit je opgeslagen vet te halen. Dit is omdat na 8 a 12 uur zonder te eten, je opgeslagen glycogeen uitgeput zal zijn.

Tip 3. Verminder of elimineer je complexe koolhydraten (rijst, brood, pasta) consumptie tegen het einde van de dag. Eet deze voedingsmiddelen als ontbijt of middagmaal. Doe ook je best om simpele koolhydraten te vermijden (vruchtensuiker), vooral tegen het einde van de dag.

Tip 4. Doe je best om je laatste maaltijd te eten tenminste 3 uur voor het slapen gaan.

Tip 5. Train je buikspieren hard! Terwijl je ze niet zal zien tot al het lichaamsvet gezakt is naar het vereiste niveau, zullen je buikspieren sterker worden en meer gedefinieerd zijn eens het lichaamsvet gezakt is.

Tip 6. Doe aan gewichtstraining om meer spieren op te bouwen. Meer spieren betekent ook een hoger metabolisme.

Tip 7. Drink veel water en rust voldoende.



Plaats een reactie:


Plaats een reactie