Hoe samenwerken?


Hoe samenwerken? Wij zochten het voor je uit:

Tip 1: Verdeel de rollen op. Het is moeilijk om samen te werken aan projecten wanneer er niemand is die het uiteindelijke besluit neemt. Voordat je begint met het samenwerken met jouw zakenpartner, moet je zeker een persoon aanwijzen die de uiteindelijke beslissing neemt wanneer er een meningsverschil is.

Tip 2: Stel doelen op. Als je wilt dat je samenwerking succesvol verloopt, moet je goed uitgezette doelen in ogen hebben. Deze doelen moeten ook deadlines hebben voor wanneer deze doelen behaald moeten zijn. Het stellen van duidelijke doelen helpt jij en jouw zakenpartner te bepalen hoe goed jullie samenwerking verloopt.

Tip 3: Evalueer jullie sterke en zwakke punten. Jij en je zakenpartner hebben zonder twijfel verschillende sterke kwaliteiten. Om er voor te zorgen dat jouw project vooruitgaat met zo weinig mogelijke problemen, moet jij besluiten om te werken aan datgene waar jullie kwaliteiten liggen. Als bijvoorbeeld èèn van jullie erg goed is in verkopen dan moet die persoon taken verdeelt krijgen die te maken hebben met dat gebied.

Tip 4: Delegeer verantwoordelijkheden. Wanneer je een lijst van doelen voor ogen hebt, weet je precies wat er gedaan moet worden en wanneer het gedaan moet worden. Als elke partner in de zaak haar verantwoordelijkheden na komt dan kan de zaak een stuk beter functioneren.

Tip 5: Maak gebruik van moderne technologie. Er zijn momenten dat je moet samenkomen en iets waaraan jij werkt moet overleggen maar dat jullie simpelweg te ver van elkaar verwijdert zijn om een overleg onder vier ogen te houden. Gelukkig is het dankzij de technologie van vandaag mogelijk om een overleg in te plannen zelfs als jouw zakenpartner zich aan de andere kant van de wereld bevindt. Door het gebruik van Internet video kun jij je partner zien en een stuk efficiënter samenwerken aangezien je een stuk beter met hen kunt communiceren.

Tip 6: Stel regels met betrekking op de communicatie. Het maakt niet uit hoe je communiceert met je partner zolang je met regelmaat met hen communiceert en hen de voortgang van jouw project laat weten.

Tip 7: Maak gebruik van social media. Om snel met een deel van je zakenpartners te overleggen, zijn Twitter en Facebook goede mogelijkheden om te communiceren. Deze geven je de mogelijkheid om te chatten en snel berichten, links en foto’s heen en weer te versturen. Als je Twitter gebruikt, kun je een “hashtag” voorafgaand door het “#” symbool plaatsen om een bepaald onderwerp te discussiëren. Op Facebook is het mogelijk om privé groepen aan te maken waar alleen de personen met wie jij samenwerkt toegang tot hebben.



Plaats een reactie